MLSZ workshop: középpontban a néző
Új szakaszba ért a stadionok biztonságát fejlesztő projekt, a programban résztvevő klubok képviselői csütörtökön a Magyar Labdarúgó Szövetség székházában találkoztak.
A tavaszi szezon kezdetére a már korábban megvalósult rendszerekhez tavasszal újabb stadionok csatlakoznak, ezzel megvalósul az egységes központi jegyrendszer, elindulhat az élvonalbeli futballarénák mérkőzéseire az egységes online jegyértékesítés. A csütörtöki workshopon a résztvevők tájékoztatás kaptak a projekt állásáról, a jegyértékesítő rendszer működésének alapjairól, a jegyértékesítéssel kapcsolatos adózási- és pénzügyi kérdésekről, valamint az üzemeltetés gyakorlati lépéseiről.
Az MLSZ 2013-ban öt stadionban vezetett be új beléptető és videós megfigyelő rendszert. A projekt második ütemében újabb tíz helyszínt kapcsolunk be a központi jegyértékesítésbe. Az elmúlt év tapasztalatai alapján az MLSZ továbbfejleszti a rendszert, amely eredményeként a futballszerető nagyközönség számára egyszerűbbé és kényelmesebbé válik jegyet váltani a mérkőzésekre. Az online jegyvételi és az elővételi lehetőségek az értékesítést az egész országban több mint 350 irodájában értékesítő Ticket Express közreműködésével kibővülnek, a jegyvásárlás gyorsabbá válik, a stadionokba való bejutás pedig egyszerűsödik – még a nagy érdeklődésre számot tartó mérkőzések esetén is.
Az új infrastruktúra adta lehetőségekhez az MLSZ szabályzatai is alkalmazkodnak, ezek legutóbbi módosításait februári ülésén fogadta el a szövetség elnöksége. A változtatások legfőbb célja, hogy a nézők kiszolgálása szervezettebb keretek között, a valós igényeknek megfelelően történjen.
A szabályváltozásoknak megfelelően a kluboknak körültekintően kell gondoskodniuk a jegyértékesítés megszervezéséről, annak kommunikációjáról és a helyszíni jegyértékesítéséről, illetve a nagyobb létszámmal érkező vendégszurkolók kulturált elhelyezéséről. A kluboknak a tényleges érdeklődést figyelembe véve kell megszervezniük a jegyértékesítést, ami ugyancsak a szurkolók bejutásának gyorsítását hivatott szolgálni. A jogszabályoknak történő megfelelés érdekében telepített egységes jegyértékesítő és beléptető-rendszert a kluboknak úgy kell üzemeltetniük, hogy a sportlétesítményhez időben érkező szurkolók a kezdősípszóra elfoglalhassák helyeiket. Egy-egy pénztárnak óránként minimum 120 jegyvásárlót kell tudnia kiszolgálnia, és a pénztárak számának összhangban kell lennie a nézők számával.
A jegyvásárlási lehetőségek bővítésével arra számítunk, hogy az elővételben értékesített jegyek aránya folyamatosan emelkedni fog. Fontos, hogy a szurkolók minden mérkőzés előtt megfelelő információval rendelkezzenek a mérkőzéssel kapcsolatos jegyértékesítési és beléptetési feltételekről, ezért az MLSZ az eddigieknél is nagyobb hangsúlyt kíván fektetni a tájékoztatásra és erre kéri a klubokat is.
Az MLSZ a workshopon is hangsúlyozta: minden rendelkezésére álló erőforrásával támogatja a klubokat abban, hogy az új infrastruktúra a lehető legnagyobb mértékben járulhasson hozzá a mérkőzések látogatottságának és a szurkolói elégedettségnek növekedéséhez.
Az MLSZ 2013-ban öt stadionban vezetett be új beléptető és videós megfigyelő rendszert. A projekt második ütemében újabb tíz helyszínt kapcsolunk be a központi jegyértékesítésbe. Az elmúlt év tapasztalatai alapján az MLSZ továbbfejleszti a rendszert, amely eredményeként a futballszerető nagyközönség számára egyszerűbbé és kényelmesebbé válik jegyet váltani a mérkőzésekre. Az online jegyvételi és az elővételi lehetőségek az értékesítést az egész országban több mint 350 irodájában értékesítő Ticket Express közreműködésével kibővülnek, a jegyvásárlás gyorsabbá válik, a stadionokba való bejutás pedig egyszerűsödik – még a nagy érdeklődésre számot tartó mérkőzések esetén is.
Az új infrastruktúra adta lehetőségekhez az MLSZ szabályzatai is alkalmazkodnak, ezek legutóbbi módosításait februári ülésén fogadta el a szövetség elnöksége. A változtatások legfőbb célja, hogy a nézők kiszolgálása szervezettebb keretek között, a valós igényeknek megfelelően történjen.
A szabályváltozásoknak megfelelően a kluboknak körültekintően kell gondoskodniuk a jegyértékesítés megszervezéséről, annak kommunikációjáról és a helyszíni jegyértékesítéséről, illetve a nagyobb létszámmal érkező vendégszurkolók kulturált elhelyezéséről. A kluboknak a tényleges érdeklődést figyelembe véve kell megszervezniük a jegyértékesítést, ami ugyancsak a szurkolók bejutásának gyorsítását hivatott szolgálni. A jogszabályoknak történő megfelelés érdekében telepített egységes jegyértékesítő és beléptető-rendszert a kluboknak úgy kell üzemeltetniük, hogy a sportlétesítményhez időben érkező szurkolók a kezdősípszóra elfoglalhassák helyeiket. Egy-egy pénztárnak óránként minimum 120 jegyvásárlót kell tudnia kiszolgálnia, és a pénztárak számának összhangban kell lennie a nézők számával.
A jegyvásárlási lehetőségek bővítésével arra számítunk, hogy az elővételben értékesített jegyek aránya folyamatosan emelkedni fog. Fontos, hogy a szurkolók minden mérkőzés előtt megfelelő információval rendelkezzenek a mérkőzéssel kapcsolatos jegyértékesítési és beléptetési feltételekről, ezért az MLSZ az eddigieknél is nagyobb hangsúlyt kíván fektetni a tájékoztatásra és erre kéri a klubokat is.
Az MLSZ a workshopon is hangsúlyozta: minden rendelkezésére álló erőforrásával támogatja a klubokat abban, hogy az új infrastruktúra a lehető legnagyobb mértékben járulhasson hozzá a mérkőzések látogatottságának és a szurkolói elégedettségnek növekedéséhez.